25 Haziran 2007

EN ZOR KARAR

Allah insana ne isterse veriyor, içtenlikle istemek lazım.
Benim anneannemin 10 tane çocuğu olmuş, en sonuncusu annem. Bu çocuklardan iki çifti ikiz imiş, ama o tarihlerde (1930-1940) belki tıbbi imkansızlıklardan, belki yokluklardan, belki de şimdi SIDS(ani çocuk ölümü sendromu) denilen nedenlerle yaşamamışlar.

Ben de küçüklüğümden beri hep ikiz çocuğum olsun isterdim.

İki sene önce evlendik. Bir buçuk sene uğraşmamıza, çeşitli tedavilere rağmen sonuç elde edemedik ve bu sene Mart ayında aşılama yaptırmaya karar verdik. İnsan çocuk sahibi olabilmenin ne büyük bir mucize olduğunu ancak zorlukları yaşayınca anlıyor. Birinci deneme başarısız oldu. İkinci deneme hiç ummama rağmen tuttu. Kan testim pozitif çıktığında havalara uçtuk.

21 Mayısta beş haftalık bir fasülyem vardı :)
31 Mayısta iki adet oldular
7 Haziran üç güçlü kalp atışı vardı.
22 Haziranda dördüncü kalp atışını da duyduk.
Bu bir mucize;34 yaşında aşılama ile üçüz son on yıllık literatürde yokmuş, dördüzü düşünün.

Ve şoktayız.

Dördü birden doğarsa en iyi ihtimal 28. hafta ve üçüz olursa 34. Küvözde kalmaları gerekecek ve riskler çok büyük. Ve ben Bebek Hikayesi kadar cesur değilim,keşke olabilseydim. Bu nedenle, hayatımızın en zor kararını aldık, bu perşembe veya cuma redüksüyon yaptıracağız ve ikiye inecekler. Allahım sen bizi affet, hepimizi koru ve bize,ikizlerimizin dünyaya sağlıklı sıhhatli gelmelerine yardım et.

Korkuyorum...

7 yorum:

şugibi dedi ki...

hiii inanamıyorum. süper haber. karar cidden zor bir karar ama hepsini ve kendini tehlikeye atmaktansa.. güvendiğin doktorlara kendini emanet etmişsindir eminim. of dur ya saçmaladım heyecandan. tebrik ederim çok çok çok:)))

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

yapmaaa, lütfen yapma. o kadar istediğine nasıl kıyacaksın? Allah'ım ya,ne olur hepsini ve annelerini sağlıkla yaşat.

onların hepsi senin.

azna dedi ki...

Sağol sugibiciğim, içimiz yanıyor ama yapacak birşey yok

Saliha ablacığım, üçüz olsa düşünebilirdim ama dördüzler en iyi ihtimalle 28. haftada 500 gr-1 kilo arası doğuyorlar ve üç ay küvözde kalmaları gerekiyor, ölüm ve sakatlık riski de cabası, nasıl göze alırım? Dediğim gibi içimiz yanıyor ama ...

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

yapmadın diye müjde okusam burada.

pınar dedi ki...

tebrik ederim. sağlıkla doğarlar inşallah.
çok zor bir karar vermişsiniz gerçekten. ama hepsinin hayatını tehlikeye atmaktansa böylesi daha mantıklı heralde.

Adsız dedi ki...

sizin sayfaniza daha once girdimmi hatirlamiyorum ama yazinizi okuyunca yorum yapmak zorunda hissettim kendimi,gercekten ne kadar zor bir karar ama ilk basta o cocuklari nasip eden allaha onlari yasatmasi icinde guvenmek en dogrusu.birde turk doktorlarini anlayamiyorum,ben ne kadar kolay bazi tavsiyelerde bulunuyorlar,burasi amerika ve ne olursa olsun burda boyle bisey yapilmaz zaten keyfi olarak kurtaj olmak veya ikiye dusurmk yasal degil,hatta 4'lu testte ozurlu cikan gebeliklerde bile uzun arastirmalar yapilir-ki bu arastirmlain sonunda basta ozurlu zannedilen gebeligin normal oldugu ortaya cikiyor genelde- en son karar verilir.hatta kanam ile dusuk oldugu zamanlarda ve kandaki hamilelik hormonu cok dustugu halde hemen almiyorlar bebegi olurda belki yasar,bosuna kurtaj yapmayalim diye,ama turkiyedekiler cok pervasiz ve rahatlar.
zor durum,alah yardimciniz olsun.

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.